A gyönyörű balatoni panoráma

Panoráma Siófokon

2022. szeptember 30.

panoráma Balaton - Aranypart Camping Siófok

Nehéz lenne magyarázatot adni arra, miért nyűgözi le az embert a madártávlat, a széles horizont, egyszóval a panoráma, és azzal járó csodás látvány. Régen, a látképek és panorámák szépségét a fenséges megtapasztalásával hozták összefüggésbe, hiszen ezek láttán egy olyan érzés kerít minket hatalmába, ami a végtelent és emberfelettit juttatja eszünkbe. Megtapasztaljuk, hogy milyen tágas is a világ, és eltörpülni látszanak mellette azok az emberi dolgok, melyeket néha túlságosan is nagyra tartunk, vagy egyenesen túlértékelünk.

A panoráma adta élményt pedig sok esetben meg is kell fizetni.Gondoljunk csak arra, hogy egy szép kilátással járó ingatlanért mennyivel többet kérnek, azt is mondhatnánk, hogy már-már luxusnak számítanak. Mi is szívesen küzdünk meg bizonyos akadályokkal egy- egy ilyen fantasztikus látványért – tornyokat, hegyeket és kilátókat mászunk meg, hogy mi is részesei lehessünk a természet csodájának.

Siófokon Ti is megtapasztalhatjátok a csodás látványt

Siófokon például az óriáskerék az, ahol a szórakozás mellett mesés táj tárulhat a szemünk elé.  A több mint 40 méter magas Siófoki Víztoronyból szintén jó a kilátás, többek között az északi part tihanyi részét csodálhatjuk a magasból, de szép időben egészen messzire el lehet látni.  A torony harmadik szintjének érdekessége, hogy a kilátás valóban „szédítő” lehet, hiszen az egész emelet padlója szép lassan forog körbe, így egy asztalnál ülve 360°-ban láthatjuk be a környezetet.

Ha ilyen sokan kedveljük, akkor nem csoda, ha egy szép panoráma akár sokba is kerülhet nekünk. Siófokon konkrétan a balatoni panorámáért még extra adót is kell fizetni, hogy csak egy példát mondjunk. A Természet nagyságával való találkozás, kitágítja az elmét, és csodálatot vált ki belőlünk, miközben meg is nyugtat. Sok emberrel feledteti a mindennapok rohanása után a gondokat is.

Néha úgy tűnik, hogy nagyon eltávolodtunk a természettől, és ritkán értékeljük, amit tőle kapunk, néha pedig azt látjuk, hogy egyre többen kezdik újra felfedezni, és töltekeznek ezekből az apró csodákból. Jól látszik ez a közösségi oldalak posztjaiból is. Számos naplemente, felhő, vihar képei kerülnek fel, és valahol ez azt is mutatja, hogy újra kezdünk visszatalálni a természethez, újra megtanuljuk értékelni és megbecsülni.

panoráma Balaton - Aranypart Camping Siófok Balatoni panoráma – alkonyat az Aranypart Camping & Apartments-ben

Kirándulások alkalmával is keressük ezeket a helyeket, a panoráma vonz minket

Mert nem minden a fogyasztás. Nem biztos, hogy attól leszünk boldogok, ha ötcsillagos szállodában alhatunk, vagy bármilyen kacatot megvásárolhatunk. Egy-egy tartalmasan megélt pillanat sokkal több örömöt okozhat, mint a fölösleges és cselekvéspótló pénzszórás. Időt kell hagynunk magunknak, hogy be tudjuk fogadni ezeket a természet adta szépségeket és lehetőséget kell teremteni, hogy mindezek elérhetőek legyenek.

A természethez például úgy is közel kerülhetünk, ha túrázunk, csónakázunk, sátrazunk az erdőben, de ha egy kellemes egyensúlyt keresünk a természetközeliség és a civilizáció között, akkor az Aranypart Camping & Apartments tökéletes választás lehet. Ha a panoráma szerelmesei vagytok találtok itt olyan házakat és lakókocsi parcellákat is, amelyek közvetlenül a part mellett találhatók, és nagyszerű kilátással a Balatonra. Ha ilyen helyet kerestek, akkor nézzétek meg a kemping & üdülőfalu térképét, és válasszátok ki a strandhoz közel eső szállásokat.

A kemping & üdülőfalu térképét itt találjátok »

Még néhány szó a fenségesség érzéséről

Régen egy angol gondolkodó is sokat foglalkozott azzal, mi váltja ki bennünk a fenséges érzését. Szerinte a természet nagysága döbbenetet vált ki bennünk, és ilyenkor az elménk olyannyira eltelítődik ezzel a látvánnyal, hogy semmi másra nem tudunk figyelni.

Az emlegetett író, Edmund Burke azt is írja, hogy bizonyos természeti jelenségek olyan érzéseket, vagy ahogy ő fogalmaz szenvedélyeket váltanak ki bennünk, mint a csodálat, hódolat, vagy akár a félelem, ezért van olyan hatalmas ereje a panorámák nyújtotta látványnak is. Szerinte a végtelennel, az örökkévalósággal találjuk szembe magunkat, amely előtt lenyűgözve állunk.

Némileg magyarázatot is kapunk arra a kérdésre, miért is szeretjük olyan sokan a szép kilátást, miért csodáljuk a napfelkeltéket és naplementéket és sorolhatnánk. Keressétek hát az olyan helyeket, ahol ezeket teljes pompájukban tudjátok megcsodálni!